Напрями
діяльності з дітьми з проявами агресивної поведінки
На думку фахівців, у
роботі з дітьми з проявами агресивної поведінки педагогічну діяльність треба
спрямовувати на:
- корекцію
взаємовідносин з оточуючими;
- подолання
егоцентризму (характерної риси агресорів);
- розвиток стійкого і
виразного інтересу до якого-небудь виду діяльності;
- виховання вольових
рис характеру (уміння доводити справу до кінця, досягати поставленої мети,
уміння стримувати себе, зокрема в конфліктній ситуації);
- тренування уваги,
спокою, терпіння (рекомендовано в таких випадках: конструювання, моделювання,
випалювання, різьба по дереву, витинання, вишивання).
Не слід дітям із вираженою агресивністю
доручати керівництво однолітками чи молодшими дітьми — це може спровокувати
прояви жорстокості. Так званих агресорів треба вчити аналізувати свої почуття і
почуття інших людей, також вчити з розумінням ставитися до індивідуальних
відмінностей у різних людей, вчити справлятися з міжособистісними проблемами
цивілізованим шляхом.
Просвітницька
робота з здобувачами освіти передбачає:
- роз’яснення прав і
обов’язків дітей та дорослих;
- інформування про
сутність жорстокого поводження і насильства та навчання про порядок звернення в
установи, організації у випадку потрапляння в такі ситуації;
- надання інформації
про місцеві, регіональні, всеукраїнські та міжнародні телефони довіри та
обов’язкове розміщення цієї інформації в закладі освіти у місці, до якого діти
мають вільний та анонімний доступ;
- організація і
проведення заходів з формування навичок усвідомленого батьківства.
Робота із здобувачами
освіти неможлива без залучення батьківської громадськості. Це передбачає
використання як просвітницьких форм і методів роботи, так і практичних занять.
Розглянемо основні форми роботи із здобувачами освіти та їх батьками.
1. Батьківські збори —
робота з колективом батьків. Це форма організації спільної діяльності батьків,
учителів, практичного психолога та соціального педагога, яка передбачає їх
спілкування щоб, обговорити актуальні питання навчання і виховання, ухвалення
рішень.
2. Консультації — форма
роботи із здобувачами освіти, батьками, яка передбачає надання фахівцями
психологічної служби допомоги з різних проблем родинного виховання.
3. Педагогічний
консиліум — форма спілкування здобувачів освіти, учителів, фахівців
психологічної служби навчального закладу та батьків, метою якої є: цілісне,
різнобічне вивчення особистості здобувача освіти, вироблення єдиної
педагогічної позиції; визначення головних напрямів удосконалення виховного
процесу зусиллями вчителів, батьків, самого здобувача освіти; тренінги
спілкування, методики оволодіння аутотренінгом.
4. Лекція — послідовний
монологічний виклад узагальнених знань.
Види лекцій: лекція-інструктаж, лекція-показ,
лекція-репортаж, науково-популярна.
5. Семінар — активна
форма просвіти учнів, батьків. Передбачає попередню самостійну роботу здобувачів
освіти, батьків і вчителів з вивчення літератури, підготовка виступів,
доповідей, тез, запитань.
6.Тренінг - це
запланований процес модифікації (зміни) відношення, знання чи поведінкових
навичок того, хто навчається, через набуття навчального досвіду з тим, щоб
досягти ефективного виконання в одному виді діяльності або в певній галузі.
7. Шкільна медіація —
вирішення конфліктних ситуацій примиренням сторін через знаходження
оптимального варіанта подолання проблеми, що задовольняє обидві сторони, за
взаємного бажання сторін знайти вихід із ситуації
Немає коментарів:
Дописати коментар